Nieuw speurterrein voor Ixy

Bij de Ortsgruppe Nordhorn overweegt men op korte terrein een extra examen te plannen voor de leden en ook voor mij. Ik heb het voornemen om eind dit jaar het IPO.3 te herhalen na de diskwalificatie tijdens het laatste examen. Dit examen zal ik echter gebruiken voor het verbeteren van de punten tijdens een herhaling van het IPO.1. Voordeel is, dat Ixy dan - voor de eerste keer tijdens een examen - niet loops zal zijn.

Het betekent ook, dat ik Ixy in korte tijd zal moeten overzetten van speuren op akker naar speuren op grasland. Dat vergt nog enige training.

Inmiddels had ik in Wilsum een aantal weiden gezien, die ik voor dat doel zou kunnen gebruiken. Mijn voornemen was om dat morgen voor het eerst te doen.

Dat gaat alweer niet door, omdat de boer zo vriendelijk is vandaag de weiden te gieren......

Zie de gefrustreerde blik van Ixy op de volgende foto's.