Voortgang training Ixy

Omdat Ixy de afgelopen maand behoorlijk is belast (twee examens tijdens loopsheid en de voorbereiding daarvoor tijdens trainingen), krijgt ze van mij nu een korte pauze op het vlak van clubtrainingen.

Met het speuren wil ik binnenkort doorgaan. Ik zal haar daarbij gaan omzetten van akker naar weide. Dat is nieuw voor haar, dus het zal mogelijk even duren voordat ze de stabiliteit op dat vlak krijgt, zoals we dat gewend zijn tijdens het speuren op akker.

Op de kringgroep ben ik samen speuren niet gewend. Dat is vaak niet gebruikelijk bij verenigingen in Duitsland, tenzij op afspraak.

Bij de OG Nordhorn is men voornemens dat wekelijks op de zondagmorgen te gaan doen.

Daarbij sluit ik mij voorlopig maar eens aan.

 

In 2016 komt voor mij de africhting van Ixy op de eerste plaats. We waren heel dicht bij de IPO.3 het afgelopen weekend, maar ook dit examen-tijdens-loopsheid was geen succes. Ze stond nog minder goed in de hand dan tijdens de vorige examens (IPO.1 en IPO.2), waarbij we nog konden slagen. Helaas moest Ixy gisteren worden gediskwalificeerd tijdens afdeling C (pakwerk) omdat ze bij het betreden van het trainingsveld van het begin af aan niet in de hand stond en uitbrak. De welwillende keurmeester trof hierbij geen enkele blaam.

Het resultaat was natuurlijk: niet geslaagd met speuren en appèl al in de zak...

Dat gaan we de volgende keer dus niet nog eens doen.

 

Het volgende IPO-examen in Uelsen vindt plaats op 6 november 2016.

In Nordhorn overweegt men nog een tussentijds examen te plannen.

 

Het eventuele nest met Ixy zal daardoor niet eerder kunnen plaatsvinden dan in januari-februari 2017 (periode van mogelijke loopsheid, waarbinnen de dekdatum valt).

 

Kijk hier voor de doelen voor 2016.