Training 2016/19 OG Uelsen

De appèltraining met Ixy verliep zeer naar wens. Enig minpuntje was nog steeds enige onrust bij de af-met-afleiding. Overigens werden alle oefeningen goed en met plezier uitgevoerd. De onrust bij de afoefening kan een oorzaak hebben in de naderende loopsheid. Hoe eerder hoe beter, hoe meer kans op definitieve deelname aan het examen op eigen terrein. Als Ixy niet voor 20 maart loops wordt, wordt het kritiek. We zullen zien.

 

Tijdens het pakwerk werd begonnen met het revieren van 4 verstekken, gevolgd door stellen en aanblaffen, alles naar wens. Daarna wilde ik met behulp van de lange lijn het uit het verstek roepen trainen, maar de lijn zat niet goed en ik kon de correctie niet toepassen zonder gevaar op een blessure bij Ixy. Daarom gebruikte ik alleen de commando's, wat uiteindelijk wel tot het verlangde resultaat leidde, maar wat toch niet snel genoeg ging en dus niet goed. De volgende keer iets anders trainen.

Vervolgens vlucht met inbijten/lossen, uitstekend.

Daarna de overval met inbijten, stokslagen en lossen, uitstekend.

Tot slot van deze oefening nog wat extra bijtoefeningen-met-lossen om Ixy extra waakzaam te maken. De bewakingsfases waren nu goed dus werkt de extra inwerking op de hond goed.

Daarna het rugtransport met vrijwel loshangende lange zijn, gevolgd door bijten uit stand en lossen, ook weer goed.

Afgesloten werd met het zijtransport, dat door Ixy goed werd uitgevoerd met als afsluiting het van de pakwerker weglopen met een korte steloefening als beloning.

Ik was weer erg tevreden over mijn hondje.