Fietstraining 1 maart 2016

Op 31 augustus 2015 heb ik mijn vorige fiets ingeruild op een nieuwe Gazelle Heavy Duty NL met bredere banden, een rechte zitpositie en bewust niet meer dan drie versnellingen. Ik kocht deze fiets om regelmatig met Ixy te kunnen fietsen ter verbetering en/of onderhoud van haar (en ook mijn) conditie. Dit met het oog op de hoge belastingen voor de hond tijdens de IPO.2- en IPO.3-examens, die van de hond gevorderd worden. Bovendien zijn de trainingen voor de hond van belang voor verbetering van het gangwerk en de vastheid van het lichaam met het oog op de fokgeschiktheidskeuring, die later dit jaar zal plaatsvinden.

 

Vanmorgen stond er en kilometerstand op de fietscomputer van 1067 kilometer (sinds 31.08.2015 dus). In de maanden januari en februari heb ik inmiddels 448 kilometer gefietst.

Op werkdagen van Linda fiets ik ook met haar Lea.

Gemiddeld fiets ik twee keer per dag met Ixy (en een paar dagen in de week met Lea).

Zodra er 's ochtends weer regelmatig met Ixy gespeurd wordt, komt die oefening in de plaats van de eerste fietstocht van die dag en zal ik minimaal 1 keer per dag met Ixy fietsen.

 

Vanaf vandaag zal ik de dagelijkse fietstrainingen met Ixy in de nieuwsblogs opnemen. Het is immers een wezenlijk onderdeel van de training van de hond.

 

Training vandaag:

Ochtend 3 kilometer met Ixy en 3 kilometer met Lea

Avond met beide honden samen 5 kilometers.

Fietsen tot en met augustus 2015 met Ixy en de vorige fiets, een Batavus Belcanto
Fietsen tot en met augustus 2015 met Ixy en de vorige fiets, een Batavus Belcanto
Ixy met de nieuwe fiets in september 2015. De mand is inmiddels verwijderd.
Ixy met de nieuwe fiets in september 2015. De mand is inmiddels verwijderd.