Trainingsschema voorjaar

Mijn doelen in 2016 zijn als volgt:

 

IPO.2 op 10 april 2016 (Uelsen) R.: Heinz Gerdes

of elders (loopsheid Ixy ca 27 maart)

Eventueel IPO.3 in voorjaar of najaar

 

Overige examenmogelijkheden:

 

24 april 2016 (Nordhorn) R.: Heinz Stets

(reserve) 9 juli 2016 (Klausheide) R.: Peter Rohde

 

Körung/Fokgeschiktheidskeuring:

 

ergens in 2016


Hierboven heb ik mijn doelen met Ixy voor 2016 globaal opgenomen benevens de mogelijkheden om examens af te leggen.

 

In principe was het de bedoeling het IPO.2-examen af te leggen op 10 april in Uelsen, bij de eigen kringgroep op het eigen kringgroepterrein. Dat is altijd de ideaalste situatie voor de hond, eigen terrein, eigen pakwerker.

 

Ik weet echter op basis van eigen gegevens en berekeningen, dat Ixy op die datum loops zal zijn. Dat dat bijna mis kan gaan, is op het IPO.1-examen gebleken. Een examen tijdens haar loopsheid zal in ieder geval niet meer gebeuren.

Om die reden moet ik me nu al gaan richten op een vroegere of latere examendatum.

 

Daarom heb ik nu al contact opgenomen met de Ortsgruppe Ochtrup-Oster en daarbij is mij gebleken, dat ik op 5 maart 2016 daar onder normale omstandigheden aan het IPO.2-examen kan meedoen.

 

Na een proeftraining morgen in Ochtrup zal ik bekijken, wat het beste is:

 

a) op 5 maart daar meedoen aan het examen (veel belasting in tijd, want dan moet er getraind worden op zaterdag en zondag buiten de normale trainingen in Uelsen om) of

b) gokken op het examen in Uelsen met als reserve het examen in Nordhorn (minder reistijd en een Nederlandse pakwerker).

 

Optie b wordt de geplande training voor dit voorjaar.

 

Dat betekent:

wekelijks 2 x trainen in Uelsen

plus

wekelijks 1 x trainen in Nordhorn.

 

Bij slagen voor IPO.2 wordt meteen verder gekeken naar een mogelijkheid voor IPO.3 en in ieder geval naar de mogelijkheid van een fokgeschiktheidskeuring, die plaats vindt, zodra Ixy in goede conditie is na de loopsheid (uit de verharing enz).