Extra training 2015/20

Appèl op het clubterrein in Uelsen met Henk en Riske en André met Igor.

Beide honden lieten zich, hoewel op verschillende niveaus, uitstekend zien.

 

Met Ixy deed ik vandaag het volledige IPO.1-appèl plus sta-oefening (IPO.2).

Er werd geschoten tijdens de volgoefening en het afliggen met afleiding. Ondanks dat Ixy sinds de laatste oud- en nieuwviering soms agressief op knallen kon reageren, is dat tijdens de trainingen inmiddels niet meer het geval en kan ik met genoegen vaststellen, dat ook die bijkomende maar o zo belangrijke oefening vaste voet in het geheel begint te krijgen.

Het vrij volgen (waarbij ik nog steeds een klein kort lijntje gebruik voor het geval er iets scheef gaat) verliep uitstekend. Het volgen door de groep wordt ook steeds beter; dit trainde ik twee keer. Daarna volgde een prima uitgevoerde zitoefening. De eerste af-oefening met voorroepen liep even mis. Ixy bleef zitten. Ik besefte, dat ik, in tegenstelling tot normaal, de bal nog onder de oksel had. ik borg deze weg, waarna de oefeningen inclusief het voorroepen prima verliep.

Daarna volgde de sta-oefening, nog steeds met hulp. Dat ging ook goed.

Het vlakapport werd twee keer getraind. Dat ging goed.

Het apporteren over de haag mislukte de eerste keer. Voor het eerst sinds het goed gaat, kwam Ixy terug langs de haag. Ook weer een fout mijnerzijds: het blok te ver en mogelijk scheef achter de haag gegooid.

Hier de tweede keer op gelet en nu verliep die oefening ook weer uitstekend.

Het apporteren over de klimschutting verliep zoals gewoonlijk uitstekend.

Afgesloten werd met de vooruitzendoefening, die uitstekend werd uitgevoerd. Ixy vond de bal niet meteen maar ging ondanks dat op het eerste commando af.

De afoefening met afleiding werd uitstekend uitgevoerd. Ook hier had het schot geen invloed.

 

Het was een gezellige en  goede training. Het is verbazingwekkend hoeveel meer je in een kort tijd kunt doen, waarvoor je op de clubtraining meer uren nodig hebt.