Extra training 2015/03

Na de korte storing in mijn gezondheid en het speuren van gisteren hebben Ixy en ik vandaag het apporteren weer opgepakt.

Ik was er de vorige keer al erg enthousiast over maar kon mijn voornemen om deze oefening dagelijks met Ixy te doen niet gestand doen door het voorval op 25 januari.

Nu gaan we er echter stevig tegenaan.

Ixy en ik voerden een tiental keren de apporteeroefeningen uit. Ixy toonde zich hierbij zeer welwillend en gedreven. Alle oefeningen verliepen uitstekend tot en met het aan de voet komen. Dat laatste mag nog wat sneller.

Tot op heden oefenden we het apporteren tijdens de wandeling. Voorlopig blijft dat zo mede gelet op het feit, dat Ixy loops is (lastig voor medeclubleden) en ik het clubterrein niet tijdens de officiële trainingen wil gebruiken zolang ze dat is. Toch verzetten we de oefeningen binnen een aantal weken tevens naar het clubterrein.

Vandaag was ik in ieder geval zeer tevreden.

Ixy was dat ook tijdens het oefenen, maar daarna niet meer, omdat zij nog een keer wilde en baasje dat niet toestond (ondertussen heb ik haar waar ik haar hebben wilde...).