Clubtraining OG Uelsen 2014/42 - Ixy apporteren 15

Een prettige training in Uelsen ondanks de snijdende kou.


De BH-training met Lea verliep zoals normaal: goed.

De IPO.1-training met Ixy eveneens tot het moment dat de "afoefening met voorroepen" zich aankondigde. Op dat moment nam ze, zoals eerder deze maand, de kans om bij mij weg te rennen en al dollend over het veld te gaan. Ik moest haar tot de orde roepen en de afoefening vervolgens voortzetten. Dat liep enigermate goed. De sta-oefening ging ook goed.

Daarna kwam het apporteren.

Omdat het tijdens de wandeling op de vrijwillige manier eigenlijk erg goed ging, probeerde ik dat nu opnieuw op het trainingsveld. Opnieuw nam ze de benen in een combinatie van lolligheid en vermijdgedrag.

Naar haar bij mij terug te hebben gekregen en haar de wacht te hebben aangezegd, probeerde ik de apporteeroefening aangelijnd met een slecht resultaat.

Ixy moet nu anders worden bewerkt. Met wat minder vrijwilligheid.

Hier was ik even niet al te tevreden.


Het pakwerk begon zowel met Lea als Ixy op dezelfde manier: twee korte bijtoefeningen op de tafel, aanblaffen en vervolgens 3-4 keer vanaf de tafel revieren naar het verstek. Aangelijnd natuurlijk.

Dit ging met beide honden al weer een paar stappen beter.

Bij Ixy werden de oefeningen afgesloten met een korte vlucht met inbijten.

Deze oefeningen stemden mij bij beide honden zeer tevreden,