Ixy apporteren 8

Tijdens de wandeling vandaag opnieuw met Ixy geapporteerd.

Het begint altijd hetzelfde. De reservekennel, waarin de Congs en het apporteerblok liggen, staat open. Ik loop er quasi achteloos langs en zeg rustig "apport" en Ixy pakt het blok uit zichzelf en draagt dat tijdens de gehele wandeling bij zich.

Onderweg heb ik een drietal keren met een onaangelijnde Ixy de vlakapport-oefening gedaan. Ik hield haar wel op de plaats naast mij totdat het blok volledig stil lag.

Daarna het commando en het voorkomen. Nu loop ik nog snel achteruit. Hierna gaan we de oefening doen, terwijl ik afwisselend stil sta of achteruit loop, geheel afhankelijk van hoe Ixy de oefening uitvoert. We gaan in ieder geval voor snelheid en concentratie.

Vandaag voldeed Ixy daar volledig aan..

Net als afgelopen zondag neem ik de apporteeroefening (met de afleiding van anderen) weer in het trainingsprogramma op.

Het heeft slechts een week geduurd om Ixy weer volledig bij de les te krijgen. Snel.

Ik ben dan ook erg trots op mijn hondje.