Clubtraining OG Uelsen 2014/30

Vanmorgen een zeer motiverende training beleefd bij de OG Uelsen.

Het was gezellig, sfeervol en de training was goed en intensief.


Ik trainde met Ixy voor het IPO.1 en met Lea voor het BH. Beide honden deden het in hun "vakgebied" uitstekend,

Bij Ixy heb ik een paar stappen terug gezet. Nu intensief bezig met het vlak apporteren. De sprongen over de haag en schutting werden ook geoefend. De vrijblijvendheid gaat er nu af. Bij Lea werd de vooruitzendoefening als extra getraind.

Dit liep goed.


De pakwerktraining met pakwerker Stefan Henschke was voortreffelijk.

De bijtfases waren uitstekend: Ixy beet vol en vast. De losfases waren moeizaam, maar ook dat is wat ik wil in dit stadium.

Na maanden van training op aanblaffen en bijtfases, afgewisseld met maanden van pauze en "zelftraining", kwam vandaag het moment, dat Ixy vanaf de "tafel" naar het vooruitzendverstek werd gestuurd. Een derde persoon blokkeerde Ixy door middel van de lange lijn om inbijten te voorkomen.

Tot vier keer toe was het aanblaffen van Ixy aanhoudend, drukvol en intensief. Steeds werd ze daarna beloond met de werpmouw.

De oefening is volledig geslaagd en we zijn nu waar we zijn wilden.

Op deze wijze gaan we enige tijd door. Daarna worden stappen gemaakt in de richting van de rest van het programma.

Ik was erg tevreden en erg trots. Het geduld is beloond. Ik wilde een goed opgebouwde oefening en dat is gelukt.


Lea toonde zich nu al veel zelfverzekerder dan een paar dagen geleden.

Ze beet op een lederen lap en dat was van het begin af aan vol en vast.

Ook zijn komt er. Absoluut.