Extra appèl- en pakwerktraining Ixy in Uelsen 2014/29

Deze ochtend een appèl- en pakwerktraining gehouden op het terrein in Uelsen.

 

BH.

 

Ixy liep opnieuw het volledige BH-appèl volgens de exameneisen. Het laatste gedeelte werd grotendeels onaangelijnd uitgevoerd.

De volgoefeningen, wendingen en het halt houden werden uitstekend uitgevoerd.

De zitoefening werd prima uitgevoerd.

De afoefening met voorroepen verliep eveneens naar wens. Aan het eind kwam Ixy goed aan de voet, maar dat kan nog iets beter.

De afoefening met afleiding was eveneens uitstekend.

Ixy deed het appèlwerk enthousiast en was zeer volgzaam.

Er werd geen gebruik gemaakt van de klicker maar wel van een motivatieobject, dat ik onder de oksel hield en op ongeregelde tijden liet vallen, als Ixy goed oplette. Dit doet ze vrijwel tijdens het gehele appèl uitstekend.

 

Na het BH-appèl werden de beginoefeningen van het apporteren en het vooruitzenden geoefend.

Ook dit werkte goed en zeer motiverend.

 

Pakwerk.

 

Buurman Henk begeleidde Ixy, die aan de lange lijn was aangeboden vlak bij het "aanblafverstek".

Ixy blafte voortdurend door, toen ik als pakwerker met de werpmouw achter het verstek tevoorschijn kwam en voor haar ging staan. De beloning kwam door haar te laten inbijten.

Daarna volgde de los-oefening, waarna ik mij weer achter het verstek begaf, waardoor Ixy steeds aanhoudender begon te blaffen.

Daarna volgde hetzelfde nog eens.

Tot slot stelde ik mij op voor de vlucht. toen ik in beweging kwam en wegrende, liet Henk Ixy ontsnappen.

Ze kwam hard en vol in. Een uitstekende oefening!

De gehele oefening als hiervoor omschreven werd vervolgens nog eens herhaald met hetzelfde positieve effect.

 

Een uitstekende trainingsochtend.


Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 13:45)

    1