Clubtraining Ixy bij de OG Uelsen 2014/19 en 20

Vandaag twee appèltrainingen gedaan met Ixy bij de OG Uelsen. Slechts een gedeelte van het oefenterrein kon vandaag worden gebruikt, omdat er geparkeerd werd door bezoekers van een evenement in de manege naast de club. Dergelijke faciliteiten verlenen de beide vereningen elkaar over en weer.

 

Tijdens de eerste training deed ik met Ixy alle oefeningen van het BH plus beginoefeningen van het apporteren en het vooruitzenden; de oefeningen werden nu volledig door elkaar gegooid. Beloningen volgden met de bal zonder dat ik de 'klicker' nog gebruikte. Vroeger trainde ik ook zo en ik denk, dat het plotseling geven van de beloning beter werkt zonder eerst te klikken.

De oefeningen verliepen uitstekend.

 

De tweede training verliep exact volgens het BH-programma inclusief afleggen met afleiding. Dat ging uitstekend. Ixy was geconcentreerd, blij van zin en zeer volgzaam. Alle oefeningen werden goed uitgevoerd. De zit- en afoefening waren uitstekend. Ze haalt de oefeningen niet meer door elkaar en voelt zich zeker in de uitvoering.

 

Vervolgens ging ik door met het aanleren van het apporteren. Toen Ixy na die paar oefeningen als voor mij ging zitten met het blok in haar snuit, rende ik met haar van het veld, waarbij ze het blok meenam tot in haar gedeelte van de aanhangwagen.

 

Tot slot werd het vooruitzenden weer geoefend. Ook dat toonde progressie.


Reactie schrijven

Commentaren: 4
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 00:43)

    1

  • #2

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 00:47)

    1

  • #3

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 13:44)

    1

  • #4

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021)

    1