Speuren Quinty 2014/35

 Een reusachtig spoor gelegd op een oude maïsakker volgens het IPO.1-programma, deze keer met de vereiste twee voorwerpen egde ik op de eerste poot, het tweede vanzelfsprekend aan het eind.

Op het gehele spoor werd hier en daar een beloning gelegd. De restmaaltijd bevond zich aan het eind.

Het was zonnig en al behoorlijk warm zo rond 10.00 uur.

 

Toen ik bij de aanvang van de oefening het lederen speurtuig zocht, dat ik tegenwoordig altijd gebruik, vond ik dat niet. Het is momenteel een rommeltje in het opbergvak. Het opruimen staat voor vanmiddag gepland. Ik besloot na de oefening nog even te zoeken op de speurakker, die ik maandag had gebruikt.

 

Quinty speurde met de lange lijn aan de halsband. Ze was zeer gedreven en snel. Dat laatste zal wel door de keurmeester worden bekritiseerd. De rechte stukken werden goed genomen en de hoeken zeer overtuigend; de voorwerpen werden perfect verwezen.

Het was een uitstekende oefening.

 

Daarna keek ik op de maandag gebruikte akker en vond daar bij het eind mijn speurtuig terug.

Daar had ik weer even geluk. Het is een erg degelijk speurtuig, dat al door Aranka werd gebruikt en dus is gekocht in 1998. Je raakt eraan gehecht. Ik heb mezelf er al vaker op betrapt, dat ik iets op het speurveld had laten liggen.

Dat loopt niet altijd goed af.


Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 13:29)

    1