Extra appèltraining Ixy 2014/02

Ixy maakt reusachtige stappen vooruit.

Er is ineens veel interesse, concentratie en plezier. Tot de laatste weken heb ik haar jong en speels gehouden. Dat gebeurt nu nog steeds, maar nu is er sprake van beloning met de magneetbal als ze een oefening volledig goed uitgevoerd heeft.

En dat doet ze.

Ze is zeer volgzaam en het kopje kijkt constant omhoog in de richting van de magneetbal (op de linkerborstzak). Duidelijk te merken is nu ook, dat ze de aandacht en concentratie vast houdt.

Zo gingen de volgoefeningen uitstekend, hoeken en tempowisselingen werden uistekend opgevolgd. Ook plotseling halt houden heeft een zeer correcte uitgangspositie tot gevolg. Correctie is hier nauwelijks nodig.

De zitoefening werd één keer uitgevoerd. Zeer correct.

De afoefening met voorroepen werd één keer uitgevoerd. Daar wilde ze te snel naar de baas.

Daarna werd deze oefening nog een keer uitgevoerd, waarbij ik haar niet voorriep, maar naar haar terugkeerde. Prima!

De afoefening met afleiding verliep uitstekend. Een juiste uitvoering werd geborgd door een lange lijn, die ze niet nodig had.

Voor de tweede keer werd het appèl afgesloten met een korte vooruitzendoefening met de bal als eindpunt.

Deze keer kreeg ze bij de bal het commando 'af', dat meteen correct werd uitgevoerd.

Ik ben buitengewoon blij met deze houding van Ixy.

Als de ontwikkelingen zich voortzetten, is deelname aan het BH-examen op 12 april zeer waarschijnlijk.

Mijn komende operatie kan een streep door de rekening halen, maar normaal gesproken ben ik dan al geopereerd en is uitvoering van het BH-programma eventueel mogelijk.

Het op dezelfde dag plaatsvindende AD-examen (20 kilometer aan de fiets) zal mij dan niet lukken, maar hiervoor heb ik buurman Henk Atema (eigenaar van Riske) bereid gevonden. Hiervoor ben ik hem nu al erg dankbaar.


Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    Louise Schoutens (dinsdag, 21 januari 2014 18:52)

    Klinkt super Hennie!

  • #2

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 12:45)

    1