Clubtraining Uelsen 2014/01

Na het kerstreces de training weer opgepakt.

 

Quinty.

 

Quinty liet een fatsoenlijk appèl zien. Ik was er erg tevreden mee.

De pakwerkoefeningen verliepen ook geheel naar wens. Sinds het opnieuw trainen in Uelsen en de opbouw daar heeft Quinty niet meer ingebeten in het verstek en is de volgzaamheid geweldig.

Haar loopsheid zit eraan te komen en dat betekent 3 weken rust zij het niet wat betreft het speuren.

 

Ixy.

 

Ik ga Ixy nu tijdens het appèl nauwkeuriger aanpakken. Grote delen van het BH-programma zitten er al in, maar ze moet zich nog beter concentreren. Ze is duidelijk weer een ander type dan Quinty. Erg leuke hond trouwens.

Het pakwerk gebeurt nog steeds aan de paal. Ik heb wel een aanvulling voorgesteld, die ook is uitgevoerd: de hond wordt aan de lange lijn teruggetrokken en als de pakwerker haar dan benadert, laat ik haar los, waardoor ze harder in de mouw komt en de beet dan meteen voller is. Op deze manier werd enkele maanden geleden ook getraind bij Reggestreek en zelfs hanteerde ik die methode vroeger ook, toen ik nog pakwerker was.

De afsluitende "stel"-oefening verliep prima. Ixy komt erg hoog in en volgens de pakwerker met de "poten vooruit". Het kan blessures in de hand werken, tenzij de pakwerker het opvangen aanpast.

 

Al met al  een fijne, gezellige trainingsavond. Ik was erg tevreden.


Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 12:40)

    1