Examentraining 05/28 Lingen-Bramsche

Vanmiddag getraind met Quinty (voor het examen), Ixy (opbouw appèl) en Orsa (aankeuringspakwerk).

 

Quinty deed vrijwel het gehele pakwerk uitstekend. De afoefeningen verdienden een behoorlijke correctie, omdat ze gewoon weer ging zitten of op me toe wilde komen. Zelfs dat hielp onvoldoende; Quinty is daarvan niet onder de indruk. We gaan nog een paar aanvullingen plegen om ervoor te zorgen, dat de oefeningen goed worden geborgd.

De positieve opbouw van de trainingen, die ik met Quinty voor het eerst met klicker heb gedaan, brengen toch niet op alle fronten, war ik ervan verwacht had. Ongehoorzaamheid met de afoefeningen (aanhoudend) heb ik bij mijn vroegere methodes nog nooit meegemaakt. Die gedachte verdient een heroverweging.

Tijdens het pakwerk werd er enkele keren gerevierd met het doel Quinty zuiver te laten zijn in het verstek. Afgelopen woensdag was ze dat in Uelsen zeker, in Lingen werd het vandaag ook beter. De rest van het IPO.1-pakwerk werd eveneens afgewerkt. Ik was er tevreden over.

 

Met Ixy weer een aantal appeloefeningetjes gedaan, afgewisseld met spel. Het gaat lekker en Ixy vindt het nog steeds leuk. Een geweldige hond en toch ook weer een compleet ander type dan bijvoorbeeld Quinty en Orsa.

 

Ter voorbereiding van de herkeuring van Orsa in november nu alvast het keuringspakwerk geoefend. Orsa moet na de verplichte trainingsrust toch weer even in het ritme komen.

Het pakwerk was voor het eerst op het terrein in Lingen-Bramsche. Ik heb haar vooraf niet even laten bijten om te wennen. Dat is bij Orsa niet nodig. Ze ging de aanval tot twee keer toe stormachtig aan, beet vol en vast en loste op commando.

Dat is toch altijd eenvoudig met Orsa.

 

Het was een fijne trainingsmiddag.

 

's Avonds zat ik op de bank met een lichte vorm van (lijk)stijfheid... Dt hoort erbij.


Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 12:10)

    1