Examentraining 02/28 Uelsen

Vandaag getraind in Uelsen met Quinty (voor het IPO.1-examen) en met Ixy.

 

Quinty.

 

Het volledige IPO.1-appel gedraaid. Dit ging goed. De afoefening met voorroepen vereist een strakkere hand om de hond op de plaats te houden. Ook werd de sta-oefening getraind. Ik was tevreden over de inzet van Quinty.

 

Ixy.

 

Ook met Ixy werd wat verder gegaan met de appeltraining. Ze deed enkele volgoefeningen, reagerend op beloningen, afwisselend met brokjes en de bal. De zit tijdens het halt houden wordt goed uitgevoerd. De zitoefening eveneens. Verder werd de afoefening (zonder voorroepen) en de af met afleiding getraind. Afgesloten werd met spel.

Ixy liet zich uitstekend zien. Ik ben erg tevreden met dit hondje en haar inzet.

De klicker werd met beide honden niet ingezet.

 

De meeste clubleden hadden gisterenavond tot diep in de nacht gefeest. Zij kwamen pas rond kwart voor twaalf opdagen. Omdat ik ook verder nog wat aan mijn dag wilde hebben, heb ik het pakwerk niet afgewacht en deze keer maar overgeslagen.


Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 12:09)

    1