Examentraining 1/28 Lingen-Bramsche

Vandaag de regelmatige training met Quinty en Ixy weer opgepakt.

Het examen op 27 oktober in Lathen-Fresenburg is uitgevallen. Vandaar dat ik daar niet meer train. Ik richt mij met Quinty nu op het examen op 26 oktober a.s. in Lingen-Bramsche.

Het lidmaatschap is vanaf begin 2014 in Lathen opgezegd.

 

Vandaag de eerste nieuwe training na de rustperiode in verband met loopsheid en R-nest.

 

Quinty.

 

De tussentijdse trainingen van kleine oefeningen tijdens de wandelingen blijkt vruchten te hebben afgeworpen. De training met de klicker heeft mij niet voldoende gebracht, dus train ik nu met voer- en balbeloningen.

Quinty deed alle appeloefeningen van het IPO.1 goed. Ze is nog steeds wat instabiel tijdens de afoefening met voorkomen: ze heeft de neiging zich te verplaatsen en te snel naar mij toe te komen, ondanks het feit, dat ik alleen nog maar het commando geef, doorloop en vervolgens terugkeer naar de hond.

Ik was nu tevreden en merk, dat het goed komt.

Op het vlak van het pakwerk hadden we de laatste tijd alleen nog gerevierd met aanblaffen. Het revieren ging uitstekend, maar het inkomen in het verstek had de bijwerking, dat ze 'vergeten' is, dat ze moet blaffen en niet bijten. Het 'schone' gedrag, dat haar eigen was geworden, is dus niet meer helemaal aanwezig. Dus moeten we op dat vlak de teugels weer strakker aantrekken.

Tot aan het examen heb ik waarschijnlijk 28 mogelijkheden op te trainen bij de OG Uelsen en de OG Lingen-Bramsche.

Dat zou voldoende moeten zijn.

 

Ixy.

Voor het eerst met Ixy een ietwat strakkere appeltraining gedaan. Een aantal oefeningen werd goed afgewerkt, afgewisseld met spelmomenten. Pakwerk doen we voorlopig alleen nog in Uelsen vanwege de opbouw op de tafel.


Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 12:09)

    1