Qanisha Nym'Pho vom Grubenländer Schupo - Boxtraining

Esther Godec is druk met Qanisha.

Klik hier voor een nieuwe link van een video van de boxtraining met Qanisha.

Ook dat ziet er weer leuk uit. Let wel: het is een begin!


Reactie schrijven

Commentaren: 6
  • #1

    Louise Schoutens (zaterdag, 20 juli 2013 16:31)

    Hoi Hennie,

    Ziet er al goed uit zeg! Waarvoor word dit precies getraind? Heb het nog niet eerder gezien, en vraag het me dus af.

    Groetjes Louise

  • #2

    Hennie Rouw (zaterdag, 20 juli 2013 16:47)

    Hallo Louise,
    Dat heeft te maken met methoden van de bekende africhter "Jogi" Zank. Men leert de hond al als pup aan en op een positieve manier hoe hij/zij op de commando's zit, af en sta moet reageren. Er mag dan geen druk op komen; de hond doet het uit zichzelf na enige hulp. Voordeel is, dat het aanleren van die commando's later beter gaat.
    De kist of box zorgt ervoor, dat de uitvoering op dezelfde plaats gebeurt. Vooral bij de af-oefening heeft deze methode het grote voordeel, dat de hond niet eerst naar voren kan kruipen maar het exact op de plaats doet op het commando van de geleider.
    In kringgroep Reggestreek waar ik vandaag nog met je moeder over heb gesproken, wordt deze methode bij alle oefeningen getraind.
    Ga desnoods een keer mee om te kijken.
    Ik hoop er op 3 augustus terecht te kunnen, als de loopsheid van Ixy achter de rug is.

  • #3

    Louise Schoutens (zaterdag, 20 juli 2013 22:26)

    Hoi Hennie,

    Dit klinkt als een goede methode en wil dat zeker in het echt komen bekijken.
    Uiteraard ga ik 3 augustus met mijn moeder mee om te kijken en leren!

  • #4

    Hennie Rouw (zaterdag, 20 juli 2013)

    Leuk dat je meegaat. En ook altijd erg leerzaam als je eens naar anderen kijkt.
    Maar eerst komen jullie nig puppies kijken...

  • #5

    Louise Schoutens (zaterdag, 20 juli 2013 23:40)

    Jazeker! Ik kan daar inderdaad veel van leren. Ik zou sowieso al meegaan maar dat was mijn moeder vergeten te zeggen hihi. Ik ga in ieder geval informatie opzoeken over 'Jogi' ik had er ook al veel clubleden positief over horen praten.

    Jaaaaa inderdaad!! Ik heb er zo'n zin in, kan haast niet meer wachten! Puppiesss!! Hihi

  • #6

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 12:00)

    1