Trainen OG Lingen-Bramsche (1)

OG Lingen-Bramsche
OG Lingen-Bramsche

Mijn volgende africhtingsdoel met Quinty is het behalen van het IPO.1-certificaat.

Op 28 april a.s. is er bij de OG Lingen-Bramsche een IPO-examen. Quinty is de dag ervoor 18 maanden oud geworden en mag dus aan een IPO.1-examen meedoen.

 

Quinty is nog in opbouw. Het speuren verdient nog enige verdieping, maar loopt goed. Het appèl dient nog te worden uitgebreid met de apporteeroefeningen en volledig vooruitzenden, terwijl de zit- en afoefeningen uit de beweging moeten geschieden. Het pakwerk moet ook nog worden opgebouwd.

Toch lijkt het mij alleszins mogelijk dit voor elkaar te krijgen, als er niets bijzonders tussenkomt en als de africhting zo voorspoedig loopt als tot nu.

 

Om die redenen heb ik mij, voorlopig en vooralsnog, ten doel gesteld om op 28 april in Lingen mee te doen aan het IPO-examen. De tijd zal leren of dit lukt.

 

Alles bij elkaar kan ik op kringgroepterrein tot die datum nog een 20-tal keren oefenen en dat is niet weinig. Ik ga er dus voor.

 

Vandaar dat ik vandaag deelnam aan de appèl- en pakwerktraining bij de OG Lingen-Bramsche.

 

Quinty heeft een aantal appèloefeningen mogen doen, terwijl ze onderwijl aan het terrein kon wennen:

enkele korte volgoefeningen, herhaling van zit- en afoefeningen vanuit de beweging, vlakapport, af met afleiding. Dit ging allemaal best goed.

 

Tijdens het pakwerk werd er met een uitstekende pakwerker gewerkt, een ervaren man.

Om Quinty weer aan terrein en ook de vreemde pakwerker te laten wennen, begonnen we met wat bijtoefeningen, waarvoor Quinty met vlag en wimpel slaagde.

Vervolgens hebben we twee keer naar één verstek gerevierd, aangelijnd. Ook dat liep uitstekend.

Daarna hebben we twee keer het revieren van twee verstekken geoefend. Ook dat liep naar wens. Quinty blafte aanhoudend aan en beet niet in.

Het pakwerk werd afgesloten met drie vluchtoefeningen.

 

We konden tevreden huiswaarts gaan.

 

Per week gaan we tot dat examen trainen op de clubs op zondag (uitgezonderd 7 april; dan breng ik Quinty voor op een clubmatch, Jeugdklasse, voor het behaling van een exterieurkwalificatie), dinsdag, woensdag, donderdag en zaterdag. Tussendoor oefen ik thuis het speuren en het apporteren. In principe heeft Quinty op vrijdagen haar vrije dag.

Amtitieus maar mogelijk.

.... en koud dat het was ....
Quinty af met afleiding

Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 11:20)

    1