Clubtraining Lathen-Fresenburg

Vanavond leuk getraind in Lathen.

Daar ben ik nu ook lid, net als in Uelsen.

 

Quinty.

 

Tijdens het appèl de 'afoefening met afleiding' geoefend. Probleemloos.

Daarna de 'zitoefening uit de beweging' getraind. Door de nieuwe programma's moet tijdens het BH de zitoefening vanuit stilstand worden getraind, waardoor je, als je begint met de IPO-training, zoals ik nu met Quinty, je weer terug bent bij af.

Om Quinty niet in verwarring te brengen heb ik de zitoefening enkele keren geoefend. Dat ging goed.

Daarna de oefening 'vlak apporteren' gedaan en enkele keren herhaald. Quinty ontwikkelt zich uitstekend.

 

Om Quinty aan het nieuwe terrein te laten wennen slechts één verstek gerevierd. Ze blafte goed aan, terwijl ik inliep, naast haar ging staan, haar een paar bemoedigende klopjes op de zij gaf, en vervolgens weer terugliep, waarna de pakwerker na eerst 'pak' te hebben gezegd haar beloonde met de mouw.

Dit enkele keren geoefend. Het verliep naar wens.

Als afsluiting volgde er een vlucht, die Quinty goed verijdelde.

 

Ixy.

 

Ixy mocht vanavond aan het terrein wennen. Ze ontmoette een broer en twee zusjes. Er zitten overeenkomsten tussen de honden qua grootte. Er is verschil in krachtigheid van de botten en vachtkleur. Ixy bleek veruit de donkerste qua vachtkleur te zijn. De drukste ook overigens. Ze bleek ook meer te hebben meegemaakt dan de andere nestgenoten.

Tijdens het vooruitzenden van haar moeder Orkana bevonden we ons net aan het eind van het terrein, aan de zijkant. Aangezien ik Orkana van heel dichtbij ken, kon ik haar een commando 'weg!' geven, toen ze plotseling op haar dochter Ixy afkwam.

Het liep goed af. Orkana luisterde.

 

Al met al een leuke, maar door de weersomstandigheden vervelend koude training.


Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 11:18)

    1