Wat je ook nog mee kunt maken bij het uitlaten van de honden

Was du auch noch erleben kannst beim Gassi gehen mit dem Hund.

 

(NL) Toen ik Ignatz aan het eind van de middag uitliet, zag hij een paar huizen verder een teefje uit de A-nest van Linda, dat Zenta wordt genoemd. Hij vindt dat een erg interessant teefje en wilde daar al het erf oplopen. Ik riep hem terug, maar dan luistert hij niet ("IPO.3? Nou en?"). Bovendien waren de drie kinderen des huizes bezig een sneeuwpop te maken, wat een olifant bleek te moeten worden.

Ik liep Ignatz achterna en lijnde hem aan. Toevallig had ik een sigaret in mijn mond. Hoe die daar kwam, weet ik ook niet. Waarop het jongste kind, een jongetje van ca 6 jaar zei: "Roken is ongezond!" Dat ontlokte aan het middelste kind, een meisje van ca 9 jaar de opmerking: "Je kunt dat niet tegen volwassenen zeggen. Die willen dat niet horen. Ze weten dat wel maar doen toch wat ze willen en gaan gewoon door!"

Werd ik even op mijn plaats gezet...

 

(DE) Als ich mit Ignatz am Ende des Tages Gassi ging, sah er ein Paar Häuser weiter eine Hündin aus dem A-Wurf von Linda, die Zenta genannt wird. Er meint immer die Hündin sei sehr interessant und wollte schnell auf dem Hof des Hauses gehen um die Hündin zu begrüssen. Ik rief ihn zurück aber er hörte selbstverständlich nicht ("SchH.3? Na und?"). Ausserdem gab es da drei Kinder, die eine Schneepuppe bauten, was übrigens einen Elefanten werden sollte.

Ich lief hinter Ignatz her und hab ihm die Leine angemacht. Zufällig hatte ich in dem Moment eine Zigarette in meinem Mund. Wie die da kam, weiss ich auch nicht. Da sagte das jüngste Kind, ein Junge von za 6 Jahre: "Rauchen ist ungesund!" Da sagte das zweite Kind, ein Mädchen von za 9 Jahre: "Das kannst du Erwachsene nicht sagen. Das wollen die nicht hören. Sie wissen das wohl und machen trotzdem was sie wollen und machen einfach weiter!"

Das wusste ich wieder wie das Leben ist...


Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 11:08)

    1