Waarom een langstokhaar in de kennel?

Door de komst van het langstokhaartje Ixy vom Haus Ehrlich in kennel "vom Grubenländer Schupo" zullen velen zich het volgende afvragen: gaat Hennie nu over op langstokhaar?

 

Het antwoord is kort maar krachtig.

De fokkerij binnen deze kennel houdt als hoofdmoot de normale stokharige Duitse Herdershonden.

De kans deed zich voor mij echter voor om een pup te nemen uit het I-nest vom Haus Ehrlich, dat is ingeteeld op de stammoeder van onze fokkerij *Aranka von Sharazan, en dat als ouderdieren de beide door ons gefokte honden *Nick vom Grubenländer Schupo en *Orkana vom Grubenländer Schupo heeft.

Nick is eigendom van en afgericht door Stefanie Ehrlich uit Wippingen (D), Orkana heb ik zelf naar SchH.1 gebracht en Stefanie heeft haar verder afgericht via IPO.2 naar IPO.3.

Zeer interessant wat mij betreft.

 

Ik had de keuze uit een stokhaar en een langstokhaar. Afgaand op type en zichtbare karaktereigenschappen ben ik voor het langstokhaarteefje gegaan. Als alles naar wens verloopt, is niet uit te sluiten, dat er in de toekomst ooit een langstokhaarnest binnen onze kennel wordt geboren.

Zoals iedereen echter weet is die weg nog erg lang. Het hondje moet aan alle eisen en verwachtingen kunnen voldoen.

 

Blijft onverlet, dat stokharige Duitse Herdershonden altijd mijn voorkeur hadden en zullen houden. Dat neemt niet weg, dat ik eveneens open sta voor het langstokhaartype.

 

Bij kennel "vom Haus Ehrlich" zijn nog een langstokhaarreutje en een stokhaarteefje uit deze combinatie te koop.


Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 10:26)

    1