Gehoorzaamheidsoefeningen Quinty

Quinty is een uitermate sterke hond. Losjes aan de lijn meenemen betekent voor haar, dat ze me alle hoeken van de openbare wegen en bermen laat zien.

Quinty wordt reeds enige tijd 1-2 keer per dag onder appèl naar de uitlaatplek gevoerd, terwijl ze tijdens de andere uitlaatmomenten "vrij" aan de lijn naar de uitlaatplek werd gebracht, wat eigenlijk betekende, dat zij mij er naar toe bracht.

Om die reden ben ik deze week gestart met voortdurend appèl naar en van de uitlaatplek. Daarbij volgen dan wat oefeningetjes als zit, af en hier. Het wordt een automatisme voor het teefje. Ze heeft er lol en ik ik nog meer. Tijdens het uitlaten is ze vrij en komt ze van de lijn.


Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 10:26)

    1