Voortgang training en fokkerij in onze kennel

Na rijp beraad ben ik tot de conclusie gekomen, dat ik in de training en de fokkerij vanaf nu doorga met Orsa vom Grubenländer Schupo. Orsa wordt op 18 juni voorgebracht op de fokgeschiktheidskeuring. Deze kwalitatief hoogstaande teef zal vervolgens worden ingezet voor ons Q-nest met Ickx von Haus Klönne. Ik heb het voornemen uit deze of een volgende combinatie een teefje te kiezen, waarvan ik hoop, dat zij het vervolg van onze fokkerij zal gaan bepalen.

 

Het komt mijzelf qua leeftijd en lichamelijke conditie erg goed uit mij nu op slechts één hond te kunnen concentreren, wat de kwaliteit van de africhting alleen maar ten goede zal komen.

Bovendien is Orsa een voortreffelijke vertegenwoordiger van onze fokkerij en in onze ogen meer dan geschikt om onze fokkerij voort te zetten.

 

Met leed in het hart maar wel gebaseerd op verstandelijke beslissingen en rekening houdend met het welzijn van de hond in de toekomst, hebben wij besloten voor Orkana vom Grubenländer Schupo een ander thuis te zoeken en dat is inmiddels gelukt. Okkie gaat aankomende maandag naar haar nieuwe eigenaar in Surwold (D). Ze heeft al met haar nieuwe baasje kennis gemaakt en zowel zij als haar nieuwe baasje verheugen zich buitengewoon op hun toekomst met elkaar.

Het geplande nest met Orkana komt hierdoor geheel te vervallen.


Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 08:25)

    1