Training in Brechte en Ochtrup

Training met Orkana in Brechte.

 

Vandaag weer met Orkana in Brechte getraind. Het appèl verliep uitstekend. Ook de klimschutting werd nu goed genomen, ondanks ze op de terugweg de neiging had om om de klimschutting heen te lopen. Dat gaan we nog even bijsturen. Al met al een uitstekend appèl. Ik ben erg tevreden.

 

Tijdens het pakwerk verliep opnieuw alles, zoals we dat van Orkana gewend zijn. Ze moet nog iets gehoorzamer worden in de volggedeelten. Ze loste vandaag goed en bewaakte eveneens naar wens. Wel schuift ze dan naar de linkerzijde van de linksarmige pakwerker. Deze vindt dat niet leuk en geeft haar dan snel de mouw. Ik heb met de pakwerker overlegd om een volgende keer de oefening volgens het examenreglement af te maken, ook al schuift Orkana dan naar zijn linkerkant. Ik kan dan de hond benaderen, onder commando brengen en los meenemen naar de plaats van waaruit de laatste steloefening begint. Het is van belang om te zien, hoe de hond dan reageert.

Al met al een stukje pakwerk van deze zeer energieke teef, waar ik erg trots op was. Ook het afsluitende zijtransport was prima.

 

Training met Orsa in Ochtrup.

 

Orsa deed alle oefeningen naar wens. De sta-oefening is nog niet klaar. Ik help haar daarbij en kan nu, en dat is een vooruitgang, rustig dertig meter van haar vandaan lopen. Ze blijft dan rustig staan, tot ik terug kom. Ook over de training met deze enthousiaste hond was ik erg tevreden.

Aan het pakwerk kwamen we vandaag niet toe.


Reactie schrijven

Commentaren: 1
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 07:10)

    1