Training bij de Ortsgruppe Brechte

Training met Orkana en Orsa 2011/2

Vanmiddag getraind bij de OG Brechte bij Ochtrup met Orkana en Orsa.

Op 19 maart wordt daar een SchH-examen gehouden en ik wilde vandaag, met name met Orkana, kijken hoe de training daar zou verlopen. Nou, dat pakte prima uit!

 

Orkana.

Onder enorm geknal van jagers, die in de omgeving bezig waren met hun hobby, liet Orkana, voor het eerst op dat terrein, een goed stukje appèl zien. "Af met afleiding" is voor haar nog steeds een probleem, maar daar werken we verder aan. Alle oefeningen verliepen verder uitstekend. Met het "vooruit" moest natuurlijk, zoals altijd bij een vreemd terrein, geholpen worden. Ook dat verliep naar wens.

Het was voor mij een absoluut genoegen om Orkana tijdens het pakwerk aan het werk te zien. Het revieren van twee verstekken ging meteen goed evenals het aanblaffen. Ook de vluchtverijdeling was voorbeeldig. Dat ze daarna moeizaam loste en zich achter de pakwerker wrong in het gevecht om de mouw, was in mijn ogen niet verkeerd. Ook de "lange vlucht" verliep prima en opnieuw het moeizame lossen. Daar gaan we een volgende keer lekker mee aan het werk.

Orkana oogstte bij iedere aanwezige veel lof en bewondering om de temperamentvolle en gedreven wijze van werken tijdens het pakwerk.

 

Orsa.

Het ligt zeker niet in mijn bedoeling om tijdens dat examen ook met Orsa mee te doen en wel voor SchH.2. We gaan op ons eigen terrein in Ochtrup rustig met haar aan het werk voor het examen in mei. Ik wil nu ook extra aandacht besteden aan de punten, die ze normaal gesproken verdient.

Het appèl verliep naar wens. Ook bij haar moest op het vreemde terrein extra aandacht worden besteed aan het vooruitzenden. Logisch.

Vandaag ook voor het eerst de sta-oefening getraind. Na een drietal herhalingen leek het erop, dat ze het commando al begon te begrijpen. Het is geen eenvoudige oefening en we zullen er beslist nog een flink aantal keren op moeten trainen.

Het pakwerk verliep, zoals vanouds, zeer naar wens. Ik heb op dit vlak nu niet meteen de stap naar het SchH.2-programma gemaakt. We zijn daar tenslotte pas onlangs mee begonnen op het eigen terrein en daar gaan we de oefeningen ook vervolmaken.

 

Ik kwam vandaag als een tevreden mens van het terrein.

Met Orkana heb ik mij opgegeven voor het SchH.1-examen op 19 maart a.s. onder het voorbehoud, dat Orkana dan niet net loops is. Dat laatste zal erom spannen. Hopelijk hebben we geluk. Als Orkana ook slaagt voor het SchH.1, kan ik me met beide teefjes gaan richten op de training voor een clubmatch en vervolgens de fokgeschiktheidskeuring. Dat laatste ligt in de planning voor de zomervakantie.


Reactie schrijven

Commentaren: 2
  • #1

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 07:06)

    1

  • #2

    GRLpGpAG (dinsdag, 20 juli 2021 16:27)

    1